KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ
1. Aydınlatma Metni’nin Amacı ve Şirketimizin Veri
Sorumlusu Konumu:
Şirketimiz Rs sogutma müşterilere ilişkin kişisel veriler
bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında
“veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu Aydınlatma Metni ile söz konusu Kanun
uyarınca müşterilerin Rs sogutma tarafından gerçekleştirilen kişisel veri
işleme faaliyetleri hakkında aydınlatılması hedeflenmektedir.
Kişisel verilerin korunması Rs sogutma için önemli bir
konudur. Rs sogutma veri sorumlusu olarak, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu’na (“KVK Kanunu”) uyum sağlanması için KVK Kanunu’nun
öngördüğü ilkeleri benimsemekte, kişisel verilerin işlenmesi, silinmesi, yok
edilmesi, anonim hale getirilmesi, aktarılması, ilgili kişinin aydınlatılması
ve veri güvenliğinin sağlanmasıyla ilgili yükümlülüklerini yerine
getirmektedir. Bu kapsamda düzenlenen Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması
Politikası kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin (“İlgili Kişi”) erişimine
sunulmaktadır.
Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikasının
Kapsam ve Amacı
İşbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası;
- Kişisel
verileri toplama yöntemlerini ve hukuki sebeplerini,
- Hangi
kişi gruplarının kişisel verilerinin işlendiğini (Veri Konusu Kişi Grubu
Kategorizasyonu),
- Bu
kişi gruplarına ilişkin olarak hangi kategoride kişisel veri işlendiğini
(Veri Kategorileri) ve örnek veri türlerini,
- Bu
kişisel verilerin hangi iş süreçlerinde ve hangi amaçlarla kullanıldığını,
- Kişisel
verilerin güvenliğini sağlamak amacıyla alınan teknik ve idari tedbirleri,
- Kişisel
verilerin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceğini,
- Kişisel
verileri saklama sürelerini,
- Profilleme
ve Segmentasyon
- İlgili
Kişiler’in kişisel verileri üzerindeki haklarının neler olduğunu ve bu
hakları nasıl kullanabileceklerini,
- İlgili
Kişiler’in elektronik ticari ileti alma konusundaki olumlu veya olumsuz
tercihlerini nasıl değiştirebileceklerini,
- Resmi
makamlarla kişisel veri paylaşımını
- Çerez
(Cookie) Kullanımı ve Yönetimi açıklamaktadır.
a. Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri ve Hukuki
Sebepleri
Rs sogutma kişisel verileri Websiteleri, Websitelerinin
mobil uygulamaları, sosyal medya hesapları, çerezler, çağrı merkezi, idari ve
adli makamlardan gelen tebligatlar ve sair iletişim kanalları aracılığıyla
işitsel, elektronik veya yazılı olarak, KVK Kanunu’nda belirtilen kişisel veri
işleme şartlarına uygun olarak ve işbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması
Politikası’nda belirtilen hukuki sebepler doğrultusunda toplamaktadır.
b. Veri Konusu Kişi Grubu Kategorizasyonu
Rs sogutma kişisel veri işleme süreçlerinde ve bu süreçlere
bağlı faaliyetlerde kişisel verileri işlenen veri konusu kişi gruplarını
aşağıdaki şekilde kategorize etmektedir. Bununla beraber KVK Kanunu’nun 5. ve
6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun olarak ve işbu
Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda belirtilen hukuki sebepler
doğrultusunda sair kişi gruplarının da (danışman, eğitimci, blogger) kişisel
verileri işlenebilmektedir.
c. Veri Kategorileri ve Örnek Veri Türleri
a) Üye Müşteri
- Kimlik
Bilgisi: Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası
- Lokasyon
Bilgisi: Yaşadığı şehir, ilçe (rssogutma.com.tr aracılığıyla yapılan alışverişin teslimat
adresi)
- İletişim
Bilgisi: cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit
telefon
- Finansal
Bilgi: Vergi dairesi, fatura bilgileri
- Müşteri/Üye
Bilgisi: Üyelik bilgisi, üyelik ID numarası
- Müşteri/Üye
İşlem Bilgisi: Satın alınan ürün/ler, alışveriş tutarı, alışveriş
tarihi, çağrı merkezi görüşme kayıtları, ticari iletişim izni,
faydalanılan kampanyalar/yarışmalar, kullanılan kuponlar, siparişe ilişkin
bilgiler
- Risk
Yönetimi Bilgisi: IP adresi
- İşlem
Güvenliği Bilgisi: Şifre, parola bilgileri
- Pazarlama
Bilgisi: Çerez kayıtları, hedefleme bilgileri, alışkanlık ve
beğenileri gösteren değerlendirmeler
- İşitsel
Veri: Çağrı merkezi görüşme kayıtları
- Hukuki
İşlem ve Uyum Bilgisi: Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı,
yararlanılan hizmetin türü, aktarılan veri miktarı, İlgili Kişi’nin
elektronik ortamda verdiği ticari elektronik ileti izni, onay verdiği
üyelik sözleşmesi, kurumsal üyelik sözleşmesi, Soğutma marketim tarafından
sunulan hizmetlerden faydalanılmasını sağlayan sair hukuki metinler ve
sözleşmeler
- Pazarlama
Bilgisi: İlgili kişinin verdiği ticari elektronik ileti iznine
istinaden gönderilen pazarlama amaçlı sms, e-posta mesajları veya çağrı
merkezi tarafından yapılan aramalar
- Talep/Şikayet
Yönetimi/İtibar Yönetimi Bilgisi: İlgili kişinin satın almış
olduğu ürün veya hizmete ilişkin web sitesi, mobil aplikasyon, sosyal
medya hesapları veya çağrı merkezi üzerinden ilettiği şikayet ve/veya
talepler ile bu istemlerin değerlendirilmesi veya yönetimi sürecinde
yapılan işlemlere ilişkin kayıtlar
b) Misafir Müşteri (üye olmadan siteden alışveriş yapan
kullanıcılar)
- Kimlik
Bilgisi: Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası
- Lokasyon
Bilgisi: Yaşadığı şehir, ilçe (rssogutma.com.tr aracılığıyla yapılan alışverişin teslimat
adresi)
- İletişim
Bilgisi: cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit
telefon
- Finansal
Bilgi: Vergi dairesi, fatura bilgileri
- Misafir
Müşteri İşlem Bilgisi: Satın alınan ürünler, alışveriş tutarı,
alışveriş tarihi, çağrı merkezi görüşme kayıtları, ticari iletişim izni,
faydalanılan kampanyalar, siparişe ilişkin bilgiler
- Risk
Yönetimi Bilgisi: IP adresi
- İşlem
Güvenliği Bilgisi: Şifre, parola bilgileri
- Pazarlama
Bilgisi: Çerez kayıtları, hedefleme bilgileri, alışkanlık ve
beğenileri gösteren değerlendirmeler
- İşitsel
Veri: Çağrı merkezi görüşme kayıtları
- Hukuki
İşlem ve Uyum Bilgisi: Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı,
yararlanılan hizmetin türü, aktarılan veri miktarı, İlgili Kişi’nin
elektronik ortamda verdiği ticari elektronik ileti izni, rssogutma.com.tr tarafından sunulan hizmetlerden
faydalanılmasını sağlayan sair hukuki metinler ve sözleşmeler
- Pazarlama
Bilgisi: İlgili kişinin verdiği ticari elektronik ileti iznine
istinaden gönderilen pazarlama amaçlı sms , e-posta mesajları veya çağrı
merkezi tarafından yapılan aramalar
- Talep/Şikayet
Yönetimi/İtibar Yönetimi Bilgisi: İlgili kişinin satın almış
olduğu ürün veya hizmete ilişkin web sitesi, mobil aplikasyon, sosyal
medya hesapları veya çağrı merkezi üzerinden ilettiği şikayet ve/veya
talepler ile bu istemlerin değerlendirilmesi veya yönetimi sürecinde
yapılan işlemlere ilişkin kayıtlar
2. Çevrimiçi Ziyaretçi
- İşlem
Güvenliği Bilgisi: Şifre, cep telefonu, parola bilgileri
- Hukuki
İşlem Bilgisi/Risk Yönetimi Bilgisi: IP adresi
- Hukuki
İşlem ve Uyum Bilgisi: Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı,
yararlanılan hizmetin türü, aktarılan veri miktarı.
3. Satın Alınan Ürünün Adına Teslim Edileceği Kişi
- Kimlik
Bilgisi: Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyet, T.C. kimlik numarası
- Lokasyon
Bilgisi: Yaşadığı şehir, ilçe (rssogutma.com.tr aracılığıyla yapılan alışverişin teslimat
adresi)
- İletişim
Bilgisi: cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit
telefon
- Finansal
Bilgi: Vergi dairesi, fatura bilgileri
4. Satıcı/Tedarikçi/Satıcı Adayı/Satıcı veya
Tedarikçi Çalışanı veya Yetkilisi
- Kimlik
Bilgisi: TC Kimlik No, Ad soyadı
- İletişim
Bilgisi: e-posta adresi, telefon, KEP adresi, adres, cep telefonu
- Finansal
Bilgi: Hesap No, Vergi dairesi, Vergi Kimlik Numarası, vergi
levhası, IBAN
- Hukuki
İşlem ve Uyum Bilgisi: İmza sirküler, faaliyet belgesi,
- Özel
Nitelikli Kişisel Veri/Hukuki İşlem Bilgisi: İmza
- Görsel
Bilgi: Fotoğraf
d. Kişisel Verilerin Hangi İş Süreçlerinde ve Hangi
Amaçlarla Kullanıldığı
1 a) Üye Müşteri Kişisel Verileri
- Üyelik
işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
- Rssogutma
tarafından işletilen “rssogutma.com.tr ” e-ticaret platformları (“platform”);
üzerinden sunulan hizmetlerin iyileştirilmesi, yeni hizmetlerin
geliştirilmesi ve bununla ilgili bilgilendirme yapılması,
- Üye
Müşteri ile kurulan Üyelik Sözleşmesinin ifası amacıyla, ticari elektronik
ileti onayı mevcut Üye Müşteriler açısından; Üye Müşteri’nin tercih,
beğeni ve ihtiyaçlarının analiz edilmesi ve Üye Müşteri’ye özel tanıtım,
fırsat ve fayda sağlanması,
- Üye
Müşterinin açık rızası doğrultusunda yeniden pazarlama, hedefleme,
profilleme ve analiz yapılarak Üye Müşteri’nin tercih ve beğenisi
doğrultusunda uygulama, mal/ürün ve hizmetlerin tanıtımının ve
pazarlamasının yapılması,
- Üye
Müşteri sorun ve şikayetlerinin çözümlenmesi,
- Gerek
platform gerek mobil uygulama üzerindeki Üye Müşteri deneyiminin
iyileştirilmesi,
- Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi,
- Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum,
- İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması,
- Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi,
- İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli
düzenlemelerin yapılması
b) Misafir Müşteri (üye olmadan siteden alışveriş yapan
kullanıcılar) Kişisel Verileri
- Platformlardan
“misafir” sıfatıyla alışveriş yapılabilmesi,
- Platformlar
üzerinden sunulan hizmetlerin iyileştirilmesi, yeni hizmetlerin
geliştirilmesi ve bununla ilgili bilgilendirme yapılması,
- Ticari
elektronik ileti onayı mevcut Misafir Müşteriler açısından; tercih, beğeni
ve ihtiyaçlarının analiz edilmesi ve Misafir Müşteri’ye özel tanıtım,
fırsat ve fayda sağlanması,
- Misafir
Müşteri’nin açık rızası doğrultusunda yeniden pazarlama, hedefleme,
profilleme ve analiz yapılarak Misafir Müşteri’nin tercih ve beğenisi
doğrultusunda uygulama, mal/ürün ve hizmetlerin tanıtımının ve
pazarlamasının yapılması,
- Misafir
Müşteri sorun ve şikayetlerinin çözümlenmesi,
- Gerek
platform gerek mobil uygulama üzerindeki Misafir Müşteri deneyiminin
iyileştirilmesi,
- Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi,
- Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum,
- İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması,
- Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi,
- İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli
düzenlemelerin yapılması,
- Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi
2. Çevrimiçi Ziyaretçi Kişisel Verileri
- 5651
sayılı Kanun kapsamında çevrimiçi ziyaretçi verilerinin işlenmesi,
- Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum,
- İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması,
- Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi,
- Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi
3. Satın Alınan Ürünün Adına Teslim Edileceği Kişi
Kişisel Verileri
- Ürün
teslim süreçlerinin yürütülmesi,
- Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi,
- Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum,
- İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması,
- Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi,
- İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli
düzenlemelerin yapılması,
- Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi
4. Satıcı/Tedarikçi/Satıcı Adayı/Satıcı veya Tedarikçi
Çalışanı veya Yetkilisi Kişisel Verileri
- Sözleşme
süreçlerinin yürütülmesi,
- Muhasebe
ve satın alma işlemlerinin takibi,
- Hukuki
süreçler ve mevzuata uyum,
- İdari
ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerinin cevaplandırılması,
- Bilgi
ve işlem güvenliği sağlanması ve kötü amaçlı kullanımın önlenmesi,
- İşlenen
verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli
düzenlemelerin yapılması,
- Hukuki
yükümlülüklerin yerine getirilmesi
e. Kişisel Verilerin Güvenliğini Sağlamak Amacıyla Alınan
Teknik ve İdari Tedbirler
kişisel verilerinizin gizliliği, bütünlüğü ve güvenliğinin
sağlanması için gerekli teknik ve idari her türlü tedbiri almayı ve gerekli
özeni göstermeyi taahhüt etmektedir.
Rs sogutma , kişisel verilere yetkisiz erişimi, hatalı
kullanımı, kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini, ifşa edilmesini,
değiştirilmesini veya imha edilmesini engellemek için gerekli önlemleri
almaktadır. Rs sogutma kişisel verileri
işlerken güvenlik duvarları ve Güvenli Soket Katmanı (SSL) şifrelemesi gibi
genel kabul görmüş güvenlik teknolojisi standartlarını kullanmaktadır. Buna ek
olarak, web sitesi, mobil uygulama ve mobil sitesi aracılığıyla Rs sogutma ’e
kişisel verilerinizi gönderirken, bu veriler SSL kullanılarak aktarılmaktadır.
Rs sogutma işlediği
kişisel verilere hukuka aykırı erişimin engellenmesi, bu verilerin hukuka
aykırı işlenmesinin önlenmesi ve kişisel verilerin muhafazasının sağlanmasına
ilişkin olarak:
- Kişisel
verilerin alındığı web sitesi veya mobil uygulamadaki tüm alanlar SSL ile
korur,
- Web
sitesi veya mobil uygulamadan toplanan kişisel verilerin hukuka aykırı
olarak işlenmemesi için, çalışanlarına yönelik erişim yetki ve kontrol
matrisleri oluşturur ve uygulamaya alır,
- Kişisel
verilere hukuka aykırı olarak erişilmemesini sağlamak üzere; periyodik
olarak sızma testleri yaptırır, sistemin yetkisiz erişimlere
dayanıklılığını test eder,
- Birincil
işleme amacı dışında kalan tüm ikincil veri işlemeler bakımından,
Pseudonymization (takma adlı veri) yöntemini kullanır. Pseudonymous
verinin ilgili kişinin tespit edilmesini olanaksız kılmasını sağlamak
amacıyla da bu verinin yer aldığı sistemlerde şifreleme yöntemleri
kullanır ve bu verilere daha sıkı bir erişim yetki ve kontrol politikası
uygular,
- Kağıt
ortamdaki kişisel verilerin mutlaka kilitli dolaplarda muhafaza edilmesini
ve sadece yetkili kişiler tarafından erişilmesini sağlar.
- Hizmet
alınan üçüncü taraflara ait çerezler aracılığıyla işlenen kişisel veriler,
üyelik sona erdiği takdirde üçüncü taraflara ait sistemlerden silinmektedir.
- Rs sogutma
gerekli bilgi güvenliği önlemlerini almasına karşın, Rs sogutma tarafından
işletilen platformlara veya Rs sogutma sistemine yapılan saldırılar
sonucunda kişisel verilerin zarar görmesi veya yetkisiz üçüncü kişilerin
eline geçmesi durumunda, Rs sogutma bu durumu derhal sizlere ve Kişisel
Verileri Koruma Kurulu’na bildirir ve gerekli önlemleri alır.
f. Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla
Aktarılabileceği
Rs sogutma kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik ve
Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda belirtilen amaçlar doğrultusunda ve
KVK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak üçüncü kişilere aktarmaktadır.
Bu kapsamda işlenen Üye Müşteri/Misafir Müşteri verileri ve satın alınan ürünün
adına teslim edileceği kişi bilgisi, satıcı ve kargo şirketi ile paylaşılmakta
ve bu verilere gerektiğinde çağrı merkezi tarafından da erişilebilmektedir.
Adına fatura tanzim edilecek kişi bilgisi faturanın ilgili kişiye gönderimi
amacıyla kargo şirketi ile paylaşılmaktadır.
g. Kişisel Verileri Saklanma Süreleri
Çağrı Merkezi ses kayıtları
|
3 yıl
|
6563 Sayılı Kanun ve ilgili ikincil mevzuat
|
Üyelik ve siparişe ilişkin kayıtlar
|
10 yıl
|
6098 Sayılı Kanun
|
Muhasebe ve finansal işlemlere ilişkin tüm kayıtlar
|
10 yıl
|
6102 Sayılı Kanun, 213 Sayılı Kanun
|
Çerezler
|
En fazla 540 gün
|
|
Ticari elektronik ileti onay kayıtları
|
Onayın geri alındığı tarihten itibaren 1 yıl
|
6563 Sayılı Kanun ve ilgili ikincil mevzuat
|
Çevrim içi ziyaretçilere ilişkin trafik bilgileri
|
2 yıl
|
5651 Sayılı Kanun
|
İş başvurusu dolayısıyla alınan bilgiler ve/veya cv’ler
|
1 yıl
|
|
Üye Müşteri/Misafir Müşterilere ilişkin kişisel veriler
|
Hukuki ilişki sona erdikten sonra 10 yıl; 6563 Kanun ve
ilgili ikincil mevzuat uyarınca 3 yıl
|
6563 Sayılı Kanun, 6102 Sayılı Kanun, 6098 Sayılı Kanun,
213 Sayılı Kanun, 6502 Sayılı Kanun
|
Tedarikçilere ilişkin kişisel veriler
|
Hukuki ilişki sona erdikten sonra 10 yıl
|
6102 Sayılı Kanun, 6098 Sayılı Kanun ve 213 Sayılı Kanun
|
Kullanılabilirlik testi araştırması amacıyla alınan
kişisel veriler
|
2 hafta
|
|
h. Profilleme ve Segmentasyon
Rs sogutma /Misafir Müşteri’ye ilişkin olarak işlediği
kişisel verileri kullanarak;
- a.
Ticari elektronik ileti alma konusunda onay veren Üye Müşteri/Misafir
Müşteri’ye ilişkin olarak, Üye Müşteri/Misafir Müşteri’nin beğeni ve
tercihlerine daha uygun içerik hazırlanması, reklam, tanıtım, indirim
yapılabilmesi amacıyla profilleme ve segmentasyon yapmaktadır.
- b.
Ticari elektronik ileti onayı vermemiş olan Üye Müşteri/Misafir Müşteri
bakımından da profilleme ve segmentasyon yapılarak;
- Ürün
iyileştirmesi yapılması (en çok satılan veya satılmayan ürün
kategorilerinin belirlenmesi),
- Alışveriş
tercihlerinin analiz edilmesi suretiyle modellemeler yapılarak belirli
bir ürünü alma potansiyeli olan müşteri gruplarına yönelik kampanyalar
düzenlenmesi ve sisteme yüklenmesi,
- Satış
potansiyelinin artırılmasına yönelik aksiyonlar alınması gibi çalışmalar
yapılmaktadır.
i. İlgili Kişilerin Kişisel Verileri Üzerindeki
Haklarının Neler Olduğunu ve Bu Hakları Nasıl Kullanabilecekleri
tarafından işlenen kişisel veriler üzerinde İlgili Kişi’nin
KVK Kanunu madde 11 uyarınca sahip olduğu haklar aşağıda sıralanmaktadır:
- Kişisel
veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel
verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel
verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp
kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt
içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri
bilme,
- Kişisel
verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların
düzeltilmesini isteme,
- KVK
Kanunu 7. maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin
silinmesini veya yok edilmesini isteme,
- (d)
ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı
üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen
verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi
suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz
etme,
- Kişisel
verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde
zararın giderilmesini talep etme.
Kişisel verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak
amacıyla; Rs sogutma websitesi, mobil uygulaması ve mobil sitesi içindeki
“Hesabım” bölümünden hesabınıza erişebilir ve gerekli değişiklik, güncelleme
ve/veya silme gibi işlemleri yapabilirsiniz. Ayrıca,rssogutma.com.tr tarafından
işletilen elektronik ticaret platformlarının web sitesi veya mobil
uygulamasında yer alan KVK Kanunu madde 13 uyarınca düzenlenen “Başvuru
Formu”’nda belirtilen yöntemlerle başvurunuzu yapabilir ve haklarınızı
kullanabilirsiniz.
j. İlgili Kişiler’in Elektronik Ticari İleti Alma
Konusundaki Olumlu Veya Olumsuz Tercihlerini Nasıl Değiştirebilecekleri
Rs sogutma tarafından işletilen elektronik ticaret
platformlarının web sitesi veya mobil uygulamasına üye olurken veya daha
sonraki bir zamanda vermiş olduğunuz ticari elektronik ileti alma konusundaki
olumlu veya olumsuz tercihlerinizi dilediğiniz zaman “Hesabım” bölümüne
erişerek değiştirebilir veya güncelleyebilirsiniz.
Üyeliğin sona erdirilmesi, ticari elektronik ileti alma
konusunda verdiğiniz onayın geri alınması anlamına gelmemektedir. Bu nedenle
ayrıca verdiğiniz onayı geri almaya ilişkin tüm işlemleri tamamladığınızdan
emin olunuz.
k. Resmi Makamlarla Kişisel Veri Paylaşımı
Rs sogutma tarafından
işletilen elektronik ticaret platformlarına ve mobil aplikasyonlara yaptığınız
ziyaret veya üyeliğe ilişkin kişisel verilerinizi ve gezinme bilgileriniz gibi trafik
bilgilerinizi; Rs sogutma yasalar
karşısındaki yükümlülüğünü ifa etmesi amacıyla (suçla mücadele, devlet ve kamu
güvenliğinin tehdidi ve benzeri ancak bununla sınırlı olmamak üzere Rs sogutma yasal veya idari olarak bildirim veya bilgi
verme yükümlülüğünün mevcut olduğu durumlarda) yasal olarak bu bilgileri talep
etmeye yetkili olan kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşabilecektir.
2. Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi ve
Anonimleştirilmesi Şartları
Rs sogutma web
sitesi, mobil uygulaması veya mobil sitesi aracılığıyla işlediği kişisel
verileri, KVK Kanunu madde 7, 17 ve Türk Ceza Kanunu madde 138 uyarınca ilgili
kanunların öngördüğü süreler ve/veya işleme amacının gerekli kıldığı süreler
boyunca saklamaktadır. Bu sürelerin sona ermesi durumunda ise Kişisel Verilerin
Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik
hükümleri uyarınca silecek, yok edecek veya anonim hale getirecektir.
Rs sogutma tarafından
kişisel verilerin silinmesi, kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için hiçbir
şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemini ifade
etmektedir. Rs sogutma bunun için
kullanıcı seviyesinde erişim yetki ve kontrol matrisi oluşturur ve uygulamaya
alır. Veri tabanında silme işleminin gerçekleştirilmesi için gerekli tedbirleri
alır.
Rs sogutma tarafından
kişisel verilerin yok edilmesi, kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir
şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi
işlemini ifade etmektedir.
Rs sogutma tarafından kişisel verilerin anonim hale
getirilmesi, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette
kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek
hale getirilmesini ifade etmektedir.
Rs sogutma Kişisel
Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında
Yönetmelik uyarınca hazırladığı Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası
Politikası kapsamında silme, yok etme ve anonim hale getirmeye ilişkin
yöntemleri ve aldığı teknik ve idari tedbirleri ayrıntılı olarak
açıklamaktadır. Bu Politika’da ayrıca Yönetmeliğin öngördüğü periyodik imhanın
gerçekleştirileceği zaman aralığı 6 ay olarak belirlenmiştir.
3. Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda
Yapılacak Değişiklikler
Rs sogutma işbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması
Politikası’nda her zaman değişiklik yapabilir. Bu değişiklikler, değiştirilmiş
yeni Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nın yayınlanmasıyla
birlikte derhal geçerlilik kazanır. İşbu Gizlilik/Kişisel Verilerin Korunması Politikası’ndaki
değişikliklerden haberdar olmanız için, siz üyelerimize gerekli bilgilendirme
yapılacaktır.